Pagina 1 din 1

cercetare de marketing

MesajScris: Mar Noi 10, 2009 12:55 pm
de BuricelAnca
As dori sa realizez o cercetare de marketing privind piata cafelei din Romania. Studiul de caz il voi aplica pe piata brasoveana.Exista un numar optim de intrebari intr-un chestionar necesar acestui studiu?

Re: cercetare de marketing

MesajScris: Mar Noi 10, 2009 1:35 pm
de cristinad
Daca cercetarea vizeaza "piata cafelei din Romania", atunci un studiu de caz pe piata brasoveana nu este relevant, deoarece nu vei putea extrapola rezultatele obtinute in cazul consumului de cafea in municipiului Brasov la nivel national, putand exista diferente semnificative.
Sfatul meu este sa studiezi "piata cafelei"(ce anume vrei sa cunosti despre aceasta piata) doar la nivelul judetului Brasov, astfel incat esantionul sa fie reprezentativ. In cazul in care doresti totusi sa ai in vedere piata din Romania, esantionul va trebui sa includa mai multe judete in care tu vei aplica acel chestionar.
In ceea ce priveste numarul optim de intrebari dintr-un chestionar, acesta se stabileste in functie de nivelul de detaliere al informatiilor pe care doresti sa le obtii. De regula, este bine sa nu depaseasca 20-25 de intrebari.