8283 ECTS - CEMK - Dacia, Braşov

Cercetari de Marketing

8283 ECTS - CEMK - Dacia, Braşov

Mesajde adrianurdar » Vin Mar 25, 2011 11:38 am

Comportamente, atitudini şi opinii ale populaţiei municipiului Braşov cu privire la automobilele Dacia-Renault.

Problema de marketing:
Oportunitatea de a folosi conceptul de lovemark pentru produsul Dacia.

Cine este interesat?
Cercetarea este realizată pentru agenţia de branding Saatchi&Saatchi şi pentru compania Dacia-Renault.

De ce este interesat?
Interesul pentru o astfel de cercetare există pentru elaborarea strategiilor de produs şi de promovare la nivelul companiei Dacia-Renault.

Introducere:
Fiecare brand aparține publicului său. Datorită noilor concepte în domeniul publicității introduse de compania Saatchi&Saatchi, pe fondul unei crize economico-financiare globale și a dinamicii economiei, politicile mix-ului de marketing la nivelul fiecărui agent economic trebuie ajustate și îndreptate din ce în ce mai mult către o relaționare profundă cu consumatorul. Ideologia procesului de branding se schimbă, incluzând din ce în ce mai multe elemente ale micromediului firmei. Având la îndemână concepte precum CRM, cultură organizațională, etică corporatistă, companiile își îndreaptă atenția către stakeholderi încercând să creeze o relație emoțională cu aceștia.
Această cercetare are ca scop principal aflarea comportamentelor brașovenilor cu privire la produsele Dacia-Renault. De asemenea, pentru a putea crea relațiile corespunzătoare cu consumatorii reali și potențiali ai produselor Dacia-Renault, este nevoie de cunoașterea atitudinilor și opiniilor acestora cu privire la compania sus-numită. Politicile de produs și de promovare pot aduce relațiile de care este nevoie pentru ca Dacia-Renault să poată depăși titulatura de brand, și să poată fi numită lovemark pentru români.

Obiective:
1. Evaluarea influenţei factorilor economici asupra deciziei de cumpărare a populaţiei municipiului Braşov.
2. Identificarea aşteptărilor posesorilor de carnet de conducere cu privire la autoturisme.
3. Identificarea opiniei posesorilor de autoturisme Dacia cu privire la consumul de carburant.
4. Identificarea vârstei consumatorilor Dacia.
5. Evaluarea preferinţei consumatorilor asupra modelului de autovehicul Dacia.

Ipoteze generale:
1. Frecvenţa de utilizare a automobilului este direct dependentă de preţul carburantului.
2. Majoritatea persoanelor chestionate asociază brandul Dacia unui renume naţional.
3. Majoritatea braşovenilor deţin un autoturism Dacia.
4. Majoritatea persoanelor ce reacţionează la politica de promovare a brandului Dacia sunt tineri.

Ipoteze statistice:
H0: Cel mult 60% dintre braşoveni deţin un autoturism Dacia Logan.
H1: Mai mult de 60% dintre braşoveni deţin un autoturism Dacia Logan.

H0: Posesorii de automobile Dacia cheltuie, în medie, 400 lei lunar pentru carburant.
H1: Posesorii de automobile Dacia cheltuie o sumă diferită de 400 lei lunar pentru carburant.

H0: 40% dintre cumpărătorii de maşini Dacia sunt tineri.
H1: Un procent diferit de 40% dintre cumpărătorii de maşini Dacia sunt tineri.

H0: 20% dintre posesorii de autoturisme Dacia se deplasează numai în week-end.
H1: Un procent diferit de 20% dintre posesorii de autoturisme Dacia se deplasează numai în week-end.

H0: Nu există legătură între vârsta consumatorilor şi preferinţa pentru un anumit model Dacia.
H1: Există legătură între vârsta consumatorilor şi preferinţa pentru un anumit model Dacia.
Ultima oară modificat de adrianurdar pe Vin Apr 01, 2011 12:31 pm, modificat de 4 ori în total.
adrianurdar
 
Mesaje: 1
Membru din: Mar Mar 08, 2011 7:52 pm

Re: CEMK - Dacia, Braşov

Mesajde alina_tecau » Vin Mar 25, 2011 11:46 am

Cred ca este cam exagerat sa pornesti de la ipoteza ca "Majoritatea şoferilor din municipiul Braşov preferă un automobil Dacia".
alina_tecau
 
Mesaje: 67
Membru din: Mie Mar 23, 2011 4:14 pm


Înapoi la Cercetari de Marketing

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron